Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Personalo vadyba>Personalo vadybos priemonės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Personalo vadybos priemonės

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849
Aprašymas

Summary. Pagrindinės diplominio darbo sąvokos. Įvadas. Teorinis organizacijos kultūros ypatumų įtakos darbuotojų motyvacijai pristatymas. Organizacijos kultūros samprata bei funkcijos. Organizacinės kultūros lygmenys. Organizacijų kultūros tipai. Subkultūros ir multikultūrinė aplinka. Organizacijos kultūros kūrimo ypatumai. Organizacijos kultūros kaita. Darbuotojų motyvavimo sistemos formavimas. Organizacijos kultūros poveikis darbuotojų motyvacijai. Vertybės motyvacijos skalėje. Darbuotojų identifikavimasis su organizacija. Patenkinto darbuotojo motyvacijos ypatumai. Kelionių organizatoriaus "X" kultūros įtakos darbuotojų motyvacijai tyrimo rezultatų analizė. Tyrimo organizavimas ir metodika. Trumpa įmonės charakteristika. Rezultatų analizė. Išvados ir pasiūlymai. Priedas (1).

Ištrauka

Aktualumas. Norėdamos išlaikyti darbuotoją, organizacijos imasi įvairiausių perso¬nalo vadybos priemonių darbo sąlygoms gerinti ir darbuotojams skatinti. Organizacijos siekia išlaikyti darbuotojus ne tik didinamais atlyginimais, bet ir kurdamos jiems palankią terpę tobulėti.
Praktika rodo, kad ankstesniais istoriniais periodais taikytos tik atskiros darbuotojų motyvavimo priemonės. Pastaruoju metu jų įvairovė labai didelė, todėl praktikuojami jungtiniai kelių motyvavimo priemonių deriniai. (Mažeikaitė, Stoškus, 2006).
Norėdami išvengti nuolatinės darbuotojų kai¬tos ir demotyvacijos, įmonių vadovai privalo taikyti ne atskiras priemones, o tobulesnius, racionalesnius ir logiškai orientuotus motyvavimo metodus (Česynienė ir kt., 2002).
Kiekvienai organizacijai būtina suprasti, kas skatina darbuotojus dirbti efektyviai. Šiandien nebeužtenka dirbančiuosius aktyvinti vien tik pini¬giniais atlygiais, ne mažiau svarbus yra nefinansinis skatinimas. Tad aktualu išsiaiškinti vidines moty¬vuojančias jėgas.
Problema. Įmonės veiklos efektyvumo būdų paieškoje svarbus įmonės kultūros aktualizavimas. Problema yra ta, kad vadybinis jos įvertinimas ir sureikšminimas lieka teorinio mokslo lygmenyje. Praktikoje reikiamai nesuvokiama įmones kultūros svarba ir jos netiesioginis motyvuojantis vaidmuo. Savaime atsinešta darbuotojų kultūra yra tiktai bazė, kurios pagrindu formuojama atskiros organizacijos kultūra. Įmonės vadovų kūrybinis aktyvumas ir pastangos turi suvaidinti lemiamą vaidmenį. Tai nėra sudėtingas ir neįgyvendinamas procesas. Viską apsprendžia vadovo ar administracijos požiūris į jį.
Darbo tikslas. Išanalizuoti kelionių organizatoriaus "X" kultūros įtaką darbuotojų motyvacijai.
Darbo uždaviniai:
1) išanalizuoti mokslinę literatūrą apie organizacinės elgsenos sam¬pratą, atskiriant, apibūdinant sąvokas "organizacinė elgsena" ir "organizacijos kultūra";
2) pateikti organizacijos kultūros tipolo¬ginius parametrus, susisteminant jos tipų ir formų įvairovę;
3) išanalizuoti kelionių organizatoriaus "X" organizacinės kultūros įtaką darbuotojų motyvacijai;
4) suformuluoti organizacijos kultūros vystymo gaires kaip svarbaus pokyčių valdymo veiksnio, formavimo ir kaitos galimybių, būdų bei priemonių visumos pagrindines charakteristikas.

Darbo metodai:
1. Mokslinės literatūros analizė ir palyginimas.
2. Anketavimas.
3. Duomenų analizė.
Pirmoje darbo dalyje apžvelgiau organizacijos kultūros sampratą bei funkcijas; pateikiau įvairių Lietuvos bei užsienio autorių nuomonę apie organizacijos kultūros reikšmę ir teikiamą naudą įmonės veiklai.
Antroje darbo dalyje analizavau kelionių organizatoriaus "X" kultūrą formuojančių ir pripažįstamų vertybių bei jų poveikio darbuotojų motyvacijai tyrimo rezultatus.
Trečioje dalyje pateikiau išvadas bei siūlymus kelionių organizatoriui "X" kultūros vystymo gairėms.


Nors klasikinės vadybos teorijos teigia, kad vadyba yra universalus organizacijų valdymo mokslas, tačiau niekas neneigia, jog valdant organizaciją, svarbi socialinė, ypač kultūrinė, aplinka, istoriškai susiklostę nacionaliniai žmonių bendravimo ypatumai, kurie lemia organizacijų valdymo metodus, vadovavimo personalui stilių, visą organizacijos elgsena. Norint sėkmingai integruotis į Europos Sąjunga, nepakanka tvirtinti, kad Lietuva siekia tapti demokratine šalimi, pripažindama žmonių laisves ir teises. Pereinamuoju iš centralizuotos ūkio valdymo sistemos į rinkos santykius laikotarpiu, ekonomikoje kurį laiką vyrauja supaprastintas požiūris į vadybą, nuvertinti svarbūs žmogaus vertybių prioritetai. Dažnai bandoma mechaniškai perkelti vakarietiškas verslo formas bei vadovavimo žmonėms metodus, neat¬sižvelgiant į lietuviams bei kitos tautybės žmonėms svarbias vertybes, charakterio savybes, todėl kyla socialiniai konfliktai, darbo rezultatai neatitinka norimo lygio. Suprantama, kad į demokratiją ir pažangą nukreipti visuomenės transformacijos procesai skatina šiuolaikines vadybos teorijas taikyti organizacijų vadyboje, tačiau būtina suprasti, kad vadyba yra daugialypis socialinis reiškinys ir sudėtinga veiklos sfera, ne tik glaudžiai siejama su visuomenės evoliucija, bet ir su irganizacijos kultūra. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-26
DalykasPersonalo vadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba >  Personalo vadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis47 puslapiai 
Literatūros šaltiniai27 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis131.5 KB
AutoriusAurelija
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Failo pavadinimasMicrosoft Word Personalo vadybos priemones [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą