Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Personalo vadyba>Darbuotojų skatinimo sistemos analizė: AB TEO LT
   
   
   
-3
naudingas 0 / nenaudingas -3

Darbuotojų skatinimo sistemos analizė: AB TEO LT

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas: išanalizuoti bei įvertinti skatinimo būdus, praktiškai susipažinti su motyvacijos sistema konkrečioje įmonėje. Darbuotojų motyvacijos teoriniai aspektai. Motyvacijos esmė. Motyvacijos teorijos. Atlyginimo būdai. Skatinimo sistemos. Reikalavimai gerai motyvacijos sistemai. Materialinio skatinimo sistema. Tikslinis valdymas (MBO). Kintamo atlyginimo programa. Įgūdžiais pagrįsti atlygio planai. Trumpalaikių tikslų įgyvendinimas. Moralinio skatinimo sistema. Pagrindiniai standartiniai moraliniai stimulai. Uždarosios akcinės bendrovės TEO LT veiklos aprašymas. Įmonės ir jos veiklos analizė. Vadybinė struktūra. Įmonės organizacinė struktūra. darbuotojų skatinimo sistema AB TEO LT. Uždarosios akcinės bendrovės TEO LT skatinimo sistemos įvertinimas. Išvados ir pasiūlymai.

Ištrauka

Iš senovės žinoma, kad apgalvotai paveikus žmones, galima pasiekti savo tikslus. Norėdami įgyvendinti savo sprendimus, tiap turi daryti vadovai, tam panaudodami motyvavimo principus. Motyvavimas – yra savęs ir kitų raginimas veikti asmens ar organizacijos naudai bei sudarymas tokių sąlygų, kada žmogus nori veikti ir aktyviai veikia asmens organizacijos naudai.
Taigi, motyvavimas reiškia darbuotojų skatinimą vienokiomis ar kitokiomis priemonėmis.
Siekiant gerų rezultatų vadyboje, būtina suprasti žmonių elgseną ir pasinaudoti jų elgesiu. Viena seniausių motyvavimo teorijų yra "meduolio ir biznūno" politika. Tuo buvo siekiama paklusnumo, nuolankumo vadovams, o vykdytojai taip darė, neturėdami kitos išeities ir siekdami išgyventi. Šį motyvavimo būdą derinant su darb specializacija ir kooperavimu, žyniai padidėjo darbo našumas, pagerėjo žmonių gyvenimas, o vadovai ilgainiui pradėjo suprasti, kad paprastas meduolis ne visada skatina žmogų dirbti. Todėl buvo ieškoma naujų motyvavimo problemų sprendimų.(1)
Kuomet yra kalbama apie motyvaciją dirbti ir dirbti gerai, kalbame apie gausą veiksnių, skatinančių dirbti. Tai ir darbo užmokestis, savęs įtvirtinimas, pagarba, saves, kaip priklausančio tam tikrai organizacijai ar komandai suvokimas, karjera, kūrybinė atmosfera, premijos ir vadovybės pasitikėjimas, galimybė save įtvirtinti. Motyvuojantys veiksniai nevienodai motyvuoja skirtingus žmones. Tai, kas yra be galo svarbu viršininkui, nebūtinai yra taip pat svarbu ir jo pavaldiniui, todėl norėdami motvyuoti savo darbuotojus darbdaviai turėtų periodiškai kalbėtis su savo darbuotojais ir pasiaiškinti, kiek darbuotojai patenkinti savo darbu ir ko jiems trūksta.
Vienas universaliausių veiksnių, motyvuojančių žmones darbui, yra darbo užmokestis. Ne tiek svarbu, koks yra faktiškas darbo užmokesčio dydis, svarbu, kad gaunantis atlygi žmogus jaustųsi teisingai atlygintas už darbą. Atlyginimas turi užtikrinti žmogui saugumo ir tikrumo šiandiena ir rytdiena jausmą. Tai vienas iš kertinių žmogaus poreikių. Pajutęs, kad už darbą atsiskaitoma neteisingai arba nesąžiningai, asmuo jaučia nuoskaudą. Ji pasireiškia pastangų, skirtų darbui, sumažėjimu ir sustiprėjusiomis mintimis apie tai, kad reikia keisti darbą.
Įmonėse, kuriose darbdaviai rūpinasi savo darbuotojais ir stengiasi patenkinti jų poreikius, darbuotojų pasitenkinimas darbu, o kartu ir motyvacija dirbti, yra didesnė.
Taigi, nors kiekvieno asmens motyvacija vienai ar kitai veiklai yra asmeniška ir unikali, vis tik yra tam tikri dėsningumai, leidžiantys išskirti motyvų grupes ir kurti darbuotojų motyvavimo sistemas. Šios sistemos leidžia įmonei išlaikyti darbuotojus bei saktina juos dirbti efektyviai. Įmonės vadovų dėmesys bei išlaidos, skirtos darbuotojų motyvacijai didinti, visuomet atsiperka, o darbuotojai skleidžia teigiamą informaciją apie įmonę aplinkiniams bei išlieka lojalūs savo įmonei. (1 int.)
Turimų teorinių žinių panaudojimas ir aukšto motyvacijos lygio įmonėje sukūrimas leidžia pasiekti efektyvių darbo rezultatų. Tačiau, bene svarbiausia yra sistemiškai ir aiškiai nagrinėti motyvacija apsrendžiančius veiksnius. Tuomet, gerensių darbo rezultatų siekti bus žymiai paprasčiau.
Motyvas yra tai, kas atsispindi žmogaus psichikoje vaizdo ar minties pavidalu ir nukreipia jo elgesį taip, kad būtų patenkintas tam tikras poreikis.
Motyvacija apima žmogaus poreikius, troškimus ir įsisąmonintus norus, interesus ir polinkius, vertybes, pažiūras ir įsitikinimus. Kartais motyvacinę jėgą įgyja jausmai ir emocijos. (2)
Skatinimas yra charakterizuojamas kaip "jėgų grupė, veikianti žmogaus viduje ir išorėje, kuri skatina jo elgesį ir nustato jo formą, kryptį, intensyvumą ir trukmę". Tai rodo, kad skatinimas verčia žmones elgtis tam tikru būdu.

DARBO TIKSLAS:
Išanalizuoti bei įvertinti skatinimo būdus, praktiškai susipažinti su motyvacijos sistema konkrečioje įmonėje.

DARBO UŽDAVINIAI:
1. Remiantis literatūra, apžvelgti bei išanalizuoti motyvacijos teorijas ir palyginti;
2. Išanalizuoti materialinio skatinimo būdus ir poveikį darbuotojų valdymui;
3. Išanalizuoti moralinio skatinimo būdus ir poveikį darbuotojų valdymui;
4. Pasirinkti konkrečią įmonę ir ją aprašyti;
5. Aprašyti pasirinktos įmonės darbuotojų skatinimo sistemą bei ją įvertinti;
6. Padaryti išvadas bei pateikti pasiūlymus;

DARBO TYRIMO OBJEKTAS
AB "TEO LT"

DARBO TYRIMO METODAI
1. Mokslinės – teorinės literatūros analizė;
2. Įmonės suteikta informacija;
3. Internetas; ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-04-30
DalykasPersonalo vadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba >  Personalo vadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis26 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11
Dydis63.58 KB
Autoriusrgedvilas
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasJ. Martinkienė
Švietimo institucijaKlaipėdos verslo aukštoji mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Darbuotoju skatinimo sistemos analize AB TEO LT [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 26 puslapiai 
  • Klaipėdos verslo aukštoji mokykla / 1 Klasė/kursas
  • J. Martinkienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-3
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą