Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Personalo vadyba>Vadovavimo ir vadovo etika. Vadovo vaidmuo sprendžiant etines problemas įmonėje
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Vadovavimo ir vadovo etika. Vadovo vaidmuo sprendžiant etines problemas įmonėje

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829
Aprašymas

Įvadas. Bendravimo, moralės ir etikos sąvokos. Etikos, moralės ir dorovės esmė. Vadovo sąvoka. Vadovo etika. Etikos kodeksai. Bendravimo ir verslo etikos ryšys. Verslininko etikos aspektai. Verslininko etikos taisyklės. Kas yra vadovavimas? Vadovavimo etika. Etinių sprendimų priėmimas organizacijoje. Etika "VP Market" prekybos centruose. Etinių problemų priežastys. Vadovo vaidmuo. Vadovo vaidmuo sprendžiant etines problemas. Vadovo vaidmuo – tarpininkas. Išvados. Pasiūlymai.

Ištrauka

Per pastaruosius du dešimtmečius verslo etika tapo nepriklausoma disciplina, plačiai išsikerojusia Vakaruose, iš pradžių labiausiai - JAV, palaipsniui - ir Europoje, kartu kituose kraštuose. Postsocialistiniame areale šiai disciplinai taip pat stengiamasi suteikti akademinį statusą, moksliškai ją pagrįsti bei padidinti jos vaidmenį ženkliai atsilieka tiek mokslo tiriamojo darbo, tiek praktinio diegimo sferose. Intensyvus verslo etikos vystymasis ir greitas jos institucionalizavimas gali būti paaiškintas tuo, jog ši disciplina kelia sau ne tik teorinius, bet ir praktinius tikslus, turi ne tik bendrakultūrinę, bet ir funkcinę prasmę. Svarbus faktorius, skatinantis verslo etikos vystymąsi, yra paties verslo pasaulio susidomėjimas čia sprendžiamomis problemomis. Šis susidomėjimas yra komercinis, kyla iš pačios verslo pasaulio prigimties, nes verslo etika įteisina, moraliai pagrindžia įmonių, kompanijų veiklą potencialių vartotojų akyse, pabrėždama humanistinių vertybių kriterijus šioje veikloje. Verslo etikoje girdima argumentacija, palaikanti tam tikras vertybes, kurių ryšys su efektyviais veiksmais ar įnašu į bendrą gerovę yra pastebimas empiriškai. Verslo etikoje yra įprastas požiūris, kad įmonė labiausiai stengiasi dėl savo interesų, kartu rūpindamasi visuomenės gerove ir tvarkydama santykius su kitais socialiniais ekonominiais segmentais savitarpio pasitikėjimo pagrindu. Taip išsivysčiusiose šalyse visos visuomenės mastu (iš)plinta supratimas, jog verslo etika gali būti pragmatiškai naudinga visam sociumui, todėl ji imta plačiai palaikyti ir valstybės, ir pačių įvairiausių sričių praktikų. Kartu sudėtinga dalykinę etiką (business ethics) suvokti kaip efektyvios ir socialiai atsakingos praktinės veiklos instrumentą. Šioje etikoje didžiausia vertybė - veiklos efektyvumas: neefektyvu, nuostolinga, neoptimalu tolygu nepadoru, neatsakinga, nepatikima (t.y. neetiška). Ir bet kokių socialinių bei organizacinių blogybių (žmogaus teisių pažeidimo, diskriminacijos, tarnybinių piktnaudžiavimų, sutarties nesilaikymo, sukčiavimo, interesų konfliktų, nepotizmo, korupcijos) įveika veiksminga gali būti tik tada, kai jos būtinybė argumentuojama integraliai iš šių abiejų pusių. Jas supriešinus - nesuderinant efektyvumo ir etiškumo - užprogramuojamos nesėkmės ilgalaikėje perspektyvoje. Pozityviems praktiniams poslinkiams reikšmės turi pačios verslo etikos, kaip akademinės disciplinos, pasiekimai. Jos dinamika, pradedant aštuoniasdešimtųjų viduriu, yra stebinanti. Nors verslo - dalykinės etikos ištakos glūdi klasikinės moralės filosofijos konceptuose, tačiau šiandien ji yra nauja taikomosios etikos šaka, kuri plėtojama visose dalykinės veiklos sferose, įgyja jose savą specifiką, bet turi vieną metodologinį - pozityvistinį - pagrindimą bei tam tikrus analitinius modelius, apibrėžtus problemų kėlimo ir sprendimo būdus. Nors ši disciplina pradžioje priklausė filosofijos sričiai, tačiau šiandien ji tapo vadybos mokslia dalimi, ją savo patirtimi praturtino taip pat kitų mokslų (sociologijos, psichologijos, socialinės psichologijos, antropologijos, kultūrologijos etc.) duomenys, įvairios praktinės profesinės veiklos teorijos. Šiandien yra išleista labai daug literatūros (knygų specializuotų žurnalų, straipsnių) šia tema, visame pasaulyje įsteigta daug verslo etikos mokslo tyrimo centri{, vyksta intensyvūs šiuolaikinės etikos institucionalizavimo procesai. Per juos sprendžiami sėkmingos -efektyvios veiklos klausimai, į įvairiausią veiklos praktiką diegiamos etinės vertybės, reguliuojami verslo santykiai, eliminuojamas netinkamas elgesys, naikinamos piktnaudžiavimo galimybės, skaidrinama, racionalizuojama bei optimizuojama bet kuri dalykinė veikla. Nors esminis verslo etikos bruožas yra pusiausvyros tarp etiško elgesio ir pelningos veiklos išlaikymas, tačiau dar dažnai, svarstant apie verslo etiką, užduodamas toks klausimas: "Kas svarbiau- etika ar verslas?" Atsakymas į šį klausimą nesvarbus, kai etiškas elgesys yra pelningas - tai, daugelio autorių teigimu, buvo ne vieną kartą patvirtinta empiriškai ir to šiuolaikinė geros reputacijos įmonė siekia tikslingai, jau pasitelkdama tam profesionalius etikus. Verslo etikos profesorius iš Nyderlandų Ronaldas Jeurissenas rašo, jog šiandien vyksta verslo ir etikos " abipusis skverbimasis vienos į kitą " ir jog šis požiūris "ir žada, ir verčia sveikai mąstyti morale besirūpinančius žmones. Strateginiu požiūriu tiktai apskritai strateginė ir moralinė motyvacija kartu gali pastūmėti verslą dalyvauti kuriant kolektyvinę gerovę" (Jeurissen, 1995, p. 71-72). Skatinant visuotinę gerovę, verslas turi bendrų interesų. Šiuo metu "verslo etika turėtų imtis pagrindinių tyrinėjimų, idant išanalizuotų naujas verslo etikos galimybių sritis". Profesorius pabrėžia, jog "svarbūs yra verslo moralės ir racionalumo sąlyčio taškai. Daugelis verslo etikos specialistu šiuo metu tyrinėja abipusio moralio bendruomenės ir verslo skverbimosi vieno į kitą sritį. Aš manau, kad tai geriausia profesionali paslauga, kokią Jie gali suteikti moraliai bendruomenei ir verslui. Galbūt vieną dieną daugeliui tai jau nebeatrodys taip prieštaringa..." (Jeurissen, 1995, p. 72). Kartu jau ne tik JAV, bet ir Europos įmonėse bei organizacijose pradėjo dirbti verslo - dalykinės etikos profesionalai. Šie procesai pademonstravo, jog tokia pragmatiška etika suklesti tada, kai patys veiklos subjektai (atskiri individai ar organizacijos) įžvelgia, jog ši disciplina ne tik kelia praktinius uždavinius, bet ir įgali juos spręsti tikrovėje. Šios užduotys koncentruojasi į individų, institucijų bei organizacijų padorumo ir efektyvumo subalansavimą - socialinės bei organizacinės tvarkos konstravimą, optimalių ekonominės veiklos aspektų paieškas ir praktinį šių moksliškai atskleistų žinių panaudojimą valdant tiek makro, tiek mikro mastu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-19
DalykasPersonalo vadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba >  Personalo vadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis26 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11
Dydis53.44 KB
AutoriusDenisas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojasdoc. Č. Purlys
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vadovavimo ir vadovo etika. Vadovo vaidmuo sprendziant etines problemas imoneje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 26 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • doc. Č. Purlys
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą