Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Personalo vadyba>Darbuotojų ir klientų motyvacija: UAB "Samana"
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Darbuotojų ir klientų motyvacija: UAB "Samana"

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940
Aprašymas

Santrauka. Summary. Įvadas. Motyvacijos esmė ir turinys. Motyvacijos teorijos. Ankstyvosios motyvacijos teorijos. Proceso teorijos. Poreikių teorijos. Poreikių teorijų palyginimas. Darbuotojų ir klientų motyvacija. UAB "Samana" darbuotojų ir klientų motyvacijos analizė. UAB "Samana" darbuotojų motyvacijos analizė. Išvados. Pasiūlymai. UAB "Samana" klientų motyvacijos analizė. Išvados. Pasiūlymai. Išnašos.

Ištrauka

Šiuo metu žmonės, norėdami susirasti norimą darbą, daugiau dėmesio kreipia jau ne į pinigus, nors jie, aišku, išlieka stipriu motyvatoriumi. Darbo sąlygos, darbo kolektyvas – šie faktoriai tampa aktualesni už pinigus. Kiekvienos firmos vadovas nori, kad jo darbuotojų rezultatai taptų geresni, o kad pasiekti tai, reikia žmones skatinti dirbti. Kitaip sakant, reikia motyvuoti darbuotojų veiklą.
Skirtingos firmos įvairiai sprendžia šį klausimą: vieni skatina savo darbuotojus pinigais, kiti – kursais, treti – dažnai pagiria savo personalą. Skatinimo būdų yra labai daug, svarbiausia – neapsirikti parenkant motyvacijos priemones.
Vieni žmonės yra patenkinti savo darbu, kiti dirba tik tam, kad išgyventi, dar kiti pastoviai konfliktuoja su savo viršininku. Kodėl taip atsitinka? Kada žmogus noriai eina į darbą, patenkintas savo viršininku, gauna aukštą atlyginimą, reiškia, tokioje organizacijoje yra naudojamos geros motyvacijos priemonės ir žmonės jaučia malonumą dirbdami ten.
Vadovai privalo ne tik motyvuoti savo darbuotojus, bet nepamiršti ir apie klientų motyvaciją. Juk viskas, ką daro firma, ji daro vardan kliento. Tam ji išleidžia daug lėšų. Kiekvieno kliento elgesį galima motyvuoti, reikia tik surasti atitinkamą būdą, kaip tai padaryti.
Jei klientas atėjo į firmą pirmą kartą, tai firmos darbuotojai privalo taip sudominti klientą, kad jis būtinai sugrįžtų pas jus. Kiekvienam klientui reikia parodyti pagarbą ir skirti vienodą dėmesį. Vadovai privalo kontroliuoti darbuotojų darbą su klientais ir skatinti darbuotojus.
Todėl darbo tikslas ir yra išanalizuoti, kaip yra motyvuojami darbuotojai ir klientai UAB "SAMANA".

Uždaviniai:
1. Išnagrinėti motyvacijos esmę ir jos turinį;
2. Aptarti įvairių krypčių motyvacijos teorijas;
3. Nustatyti, koks yra ryšys tarp pinigų ir motyvacijos;
4. Numatyti, kaip turi būti vykdomas darbas su klientais motyvacijos srityje.
5. Atlikti UAB "SAMANA" naudojamų motyvacijos priemonių analizę;
6. Atlikti firmos klientų motyvacijos analizę.

Darbo objektas - UAB "SAMANA" darbuotojas, jos klientas ir motyvacijos priemonės.
Tyrimo metodas – literatūros apžvalga, individualios apklausos metodas (interviu).


Jau gerokai anksčiau, nei buvo pradėtas vartoti žodis "motyvacija", buvo puikiai žinoma, kad galima sąmoningai paveikti žmones, siekiant, kad šie geriau vykdytų organizacijos tikslus. Pats pirmas, plačiai paplitęs ir geriausiai žinomas, buvo "pyrago ir botago" metodas. Jo veikimo principas labai paprastas – "pyragas" už gerai atliktą darbą ir "botagas" už nusižengimus. Deja, tuometinėmis sąlygomis "pyragas" duodamas už daugelį darbų paprastai būdavo labai sunkiai įkandamas. Eiliniai žmonės gyveno labai sunkiai, už savo darbą gaudavo atlyginimą, kurio vos pakakdavo prasimaitinti.
Tokia situacija tęsėsi iki pat XXa. pradžios. Vakarų Europoje gyvenimo sąlygos kaime buvo tokios sunkios, kad žmonės kėlėsi gyventi į miestus ir kaip malonės prašydavo leisti dirbti gyvybei pavojingose sąlygose, po 14 val. per dieną, už atlyginimą, kurio vos pakakdavo išgyventi. Akivaizdu, kad esant tokioms sąlygoms, vadovams nebuvo nė menkiausio reikalo sukti galvos dėl darbuotojų motyvacijos.
Paprastų žmonių gyvenimo sąlygos nelabai pagerėjo ir 1910 m., kai susiformavo vadinama mokslinio valdymo mokykla. Tačiau F. Taylor ir jo kolegos jau suprato, kad pusbadžiu laikomi darbuotojai, dirbantys po 14 val. per dieną, nežada organizacijai šviesios ateities. "Pyrago ir botago" metodas buvo gerokai patobulintas. F.Taylor pasiūlė nustatyti dienos išdirbio normas. Tiems, kas pagamindavo daugiau produkcijos, buvo siūloma mokėti pagal jų atlikto darbo kiekį. Pritaikius šį metodą praktikoje, buvo gauti puikūs rezultatai.
Vis tik, palaipsniui įdiegiant naujas technologijas ir didinant darbo specializaciją, ir eilinių darbuotojų gyvenimas ėmėm gerėti. Ir kuo labiau jis gerėjo, tuo labiau vadovai pradėjo įsitikinti, kad vien šis metodas ne visuomet priverčia žmogų geriau dirbti. Tai ir paskatino valdymo specialistus pradėti ieškoti naujų, psichologinių motyvacijos metodų.
Nors bandymai taikyti vadyboje psichologinius motyvus buvo ir anksčiau, tik pasirodžius Freud darbams, buvo labiau susidomėta šių metodų plėtojimu ir taikymu. Deja, tezė, kad žmonės ne visada elgiasi racionaliai, buvo labai radikali tiems laikams ir vadovai dar negreitai įsisąmonino šią tiesą.
Vienas pirmųjų naujųjų valdymo metodų kūrėjų ir propaguotojų buvo Eltonas Mayo. Jis ir kolegos teigė, kad žmogiškieji veiksniai ypač socialinė sąveika ir grupinė elgsena, daro didelę įtaką individo darbui.
Tačiau net ir pats E. Mayo pilnai nesuvokė savo atradimo svarbos, nes tuometinis psichologijos mokslas nebuvo pakankamai išsivystęs.
Toliau pereisime prie motyvacijos esmės. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-28
DalykasPersonalo vadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba >  Personalo vadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis35 puslapiai 
Literatūros šaltiniai19 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis531.08 KB
Autoriuskonspertino
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas5
Švietimo institucijaVilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Darbuotoju ir klientu motyvacija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 35 puslapiai 
  • Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla / 5 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą