Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Personalo vadyba>Personalo motyvavimo sistemos tyrimas: viešojo maitinimo įstaiga UAB "Dzūkų ainiai"
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Personalo motyvavimo sistemos tyrimas: viešojo maitinimo įstaiga UAB "Dzūkų ainiai"

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – ištirti UAB "Dzūkų ainiai" personalo motyvavimo sistemą bei pateikti pasiūlymus jai tobulinti. Personalo motyvavimo teorinė analizė. Motyvavimo ir motyvacijos sąvokų interpretacija. Motyvacijos teorijų apžvalga. Motyvavimo priemonių sistemos kūrimas. Įmonės UAB "Dzūkų ainiai" pristatymas. UAB "Dzūkų ainiai" veiklos charakteristika. Personalo motyvavimo tyrimas UAB "Dzūkų ainiai". Tyrimo metodologija. Tyrimo rezultatų analizė. Išvados ir pasiūlymai. Priedai (anketa).

Ištrauka

Temos aktualumas. gauti rezultatus optimaliai organizuojant darbo objektų, darbo priemonių ir darbo subjektų (darbuotojų) sąveiką.
Temos aktualumas organizacijoje akcentuojami socialiniai tikslai, kurie reiškia, kad žmogus traktuojamas ne tik kaip gamybos subjektas, bet ir kaip turintis individualų ar grupinį tikslą, išeinantį už siaurų gamybos rėmų. Socialiniai tikslai apima:
teisingą atlygį už įmonės interesus atitinkantį darbą;
gerų darbo sąlygų garantijas;
darbuotojų suinteresuotumą pelno didinimu, suteikiant jiems teisę į pelno dalį;
darbuotojų įtraukimą į įmonės tikslų formavimą ir jų įgyvendinimą.
Atsižvelgiant į ekonominius tikslus, stengiamasi priderinti ir socialinius, kadangi:
materialinis darbuotojų skatinimas efektyviai dirbančiose įmonėse yra labai svarbi, o gal net svarbiausia socialinė funkcija;
tik ekonomiškai efektyviai dirbančiose organizacijose sukuriamos puikios darbo ir poilsio sąlygos, daugiau lėšų skiriama socialinėms reikmėms.
Organizacijos vadovai suvokia darbuotojų motyvavimą kaip priemonę panaudoti ir didinti turimą darbuotojų veiklos potencialą, jų sugebėjimą prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkos sąlygų. Tai lemia sėkmingą įmonės veiklos vystymą. Tačiau spręsti apie šios politikos veiksmingumą, pasitvirtinimą itin sudėtinga, būtent todėl iškėliau pagrindinį darbo tikslą, įvardijau problemą ir atlikau motyvacijos tyrimą UAB "Dzūkų ainiai".
Problema – nepakankamas motyvacinės sistemos buvimas, lemiantis žmonių nenorą ir nesuinteresuotumą našiai dirbti bei prastus įmonės rezultatus. Šiame darbe norima atskleisti motyvuoto žmogiškojo potencialo svarbą, kadangi tik motyvuota asmenybė suinteresuota veiklai, kuri lemtų jos, o tuo pačiu įmonės poreikių tenkinimą.
Šio darbo objektas – personalo motyvavimo sistema UAB "Dzukų ainiai".
Darbo tikslas – ištirti UAB "Dzūkų ainiai" personalo motyvavimo sistemą bei pateikti pasiūlymus jai tobulinti.
Darbo uždaviniai:
Atlikti teorinę personalo motyvavimo apžvalgą
Pristatyti UAB "Dzūkų ainiai"
Atlikti darbuotojų motyvacijos tyrimą ir pateikti rezultatų analizę.
Pateikti išvadas bei pasiūlymus.

Darbui iškeltos hipotezės - galima būtų išskirti net keletą keliamų hipotezių šiam darbui. Tarkime, kiek darbo motyvaciją gali įtakoti amžius, kita būtų galima laikyti, kiek darbo motyvacija organizacijoje priklauso nuo lyties. Visas šias keliamas hipotezes pagrįsime arba paneigsime tik atlikę tyrimą, kurio rezultatai ir padės padaryti atitinkamas išvadas.
Tyrimo metodai – anketinė apklausa bei literatūros šaltinių analizė.
Literatūra – Teorinė bei praktinė darbo dalys, remiasi Lietuvos ir užsienio šalių mokomojo bei mokslinio pobūdžio literatūra.


Motyvaciją, kaip individo fenomeną, įvairūs autoriai apibrėžia skirtingai. Pati motyvavimo sąvoka kilusi iš lotynų kalbos žodžio "movere" (judėti, versti). Taigi motyvavimas suprantamas kaip judėjimo, veiklos priežastis, kuri skatina mus veikti [14]. Anot G. Schiffman, motyvacija – tai varomoji jėga, skatinanti individą veikti. Ši jėga sukeliama įtampos, kuri atsiranda dėl nerealizuoto poreikio.
Motyvacija – tai:
procesas, kuris verčia žmones elgtis taip, kaip jie elgiasi (M. Solomon).
aktyvi būsena, kuri lemia tikslingą elgseną (J. Mowen).
motyvų visuma, kuri sukelia aktyvią individo būseną ir, tenkinant savo poreikius, skatina jį veikti kryptingai [18].
veiksniai, sukeliantys, nukreipiantys ir palaikantys pavienio asmens elgesį [16].
motyvacija apima veiksmus, kurie sužadina elgesį, norint pasiekti tikslą (S.V. Owen, R.D. Froman ir H. Moscow) [4 – p. 98].
Tačiau, kaip teisingai pastebi R. M. Steersas ir L. W. Porteris, šie apibūdinimai turi tris dominuojančius dalykus, kurie apibūdina motyvacijos reiškinį:
tai, kas sužadina žmonių elgesį, t. y. skatina elgtis vienaip ar kitaip;
tai, kas nukreipia šį elgesį arba, kitaip sakant, šiuo skatinimu siekiama kažkokio konkretaus tikslo;
tai, kaip šis elgesys yra palaikomas .
Susipažinus su itin gausiu klestinčių organizacijų vadovų naudojamų motyvavimo priemonių arsenalu, kyla klausimas, kodėl jų tiek daug, kas lemia jų pasirinkimą vienu ar kitu atveju? Norint tai suprasti, visų pirma būtina pažvelgti į motyvacijos istoriją.
Jau žiloje senovėje žmonės, norėdami paveikti kitų elgesį pageidaujama linkme ir pasiekti trokštamų rezultatų, vartojo skirtingas poveikio priemones: prievartą (vergų darbas), bausmes, materialines (pinigai, žemė, brangenybės) ir moralines (pagyrimas ir pasmerkimas, titulai) nuobaudas ir paskatas.
Veikiami Darwin‘o idėjų, pirmieji teoretikai iškėlė mintį, kad elgesį valdo biologiniai veiksniai, pavyzdžiui, instinktai, tačiau jie tik įvardijo, bet nepaaiškino elgesio.

Kaip teigia S. Michel pats žodis motyvacija, kuris dabar yra labai paplitęs, atsirado tik apie dvidešimtuosius šio amžiaus metus. Iki tol psichologai kalbėjo apie motyvus, kurie iššaukia tai, "kas verčia veikti". Pradinė motyvacijos sąvoka reiškė visumą veiksnių, turinčių įtakos ekonomikos veikėjų, ypač vartotojų elgesį .
Taigi ekonomikos, tiksliau marketingo, kuris tuo metu dar nebuvo taip vadinamas, srityje gimė motyvacijos sąvoka. Ją perėmė darbo psichologai ir sociologai, skatinami postteiloristinių įmonių, kurios, siekdamos sėkmingai vystytis, pajuto, kad reikia kitaip valdyti žmonių išteklius.
Žmogaus sąveika su jo darbu yra lemiama įvairiausių vidinių ir išorinių, prieštaringų, kartais netgi sunkiai paaiškinamų veiksnių, kurie yra daugelio skirtingų mokslų tyrimo objektas. 1. pav. pavaizduotas darbuotojų motyvaciją lemiančių veiksnių laukas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-09-28
DalykasPersonalo vadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba >  Personalo vadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis52 puslapiai 
Literatūros šaltiniai26 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis715.15 KB
AutoriusJuliana
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasAsta Stankevičienė
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Personalo motyvavimo sistemos tyrimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 52 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Asta Stankevičienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą