Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Personalo vadyba>Žmogiškieji ištekliai viešajame administravime
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Žmogiškieji ištekliai viešajame administravime

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Aprašymas

Įvadas. Žmogiškieji ištekliai ir jų vaidmuo viešajame administravime. Viešojo administravimo institucijų struktūrizavimas. Žmogiškųjų išteklių reikšmė. Žmogiškųjų išteklių apskaita. Viešojo administravimo efektyvumas ir jį lemiantys veiksniai. Vadovo įtaka organizacijai ir jos vystymuisi. Kvalifikacijos kėlimas. Visuomenės tarnautojų profesiniai principai ir vertybės. Atsakomybės vaidmuo valstybės tarnyboje. Visuomenės tarnautojo asmeninių ir profesinių savybių derinimas. Viešojo administravimo etika. Sprendimų priėmimo svarba. Prioritetų nustatymas ir jų reikšmė viešojo administravimo plėtrai. Žmogiškųjų jausmų įtaka administravimui. Bendrosios personalo ugdymo vystymosi tendencijos ir įtaka viešojo administravimo plėtrai. Personalo ugdymas. Besimokančios įstaigos formavimas. Personalo kaip kapitalo vertinimas. Žmogiškųjų išteklių įvertinimas – kryptingo personalo ugdymo pradžia. Viešojo administravimo plėtros sąlygos. Išvados.

Ištrauka

Pagrindinis mūsų gyvenimo tikslas yra tobulėjimas. Tobulindamas savo asmeninius ir darbinius žmogiškuosius santykius žmogus gali augti ir tobulėti pats. Sunku įsivaizduoti sėkmingai veikiančią įstaigą, kuri nesirūpina žmogiškųjų santykių tobulinimu. Be to, šiuo metu stebimos įstaigų veiklos tendencijos leidžia teigti, kad dėmesys žmonėms ir santykiams tarp jų dar didės.
Taigi, galima teigti, kad pagrindinis veiksnys , lemiantis žmonių gerovę, yra investavimas į žmones ir į žinias. Kadangi žmonių įgyjami sugebėjimai – jų išsilavinimas, patirtis, įgūdžiai, kvalifikacija yra svarbiausi siekiant ekonominės ir socialinės pažangos. Veiklos efektyvumas bei produktyvumas yra gyvybiškai susijęs su gerove, netgi neatsižvelgiant, ar šalis turtinga, ar ne. Nes ir pačios šalies vystymasis pirmiausia priklauso nuo gyventojų kokybės, kadangi socialiniai, ekonominiai ir technologiniai procesai bei jų modernizavimas vis aktyviau remiasi visuomenėje susiformavusiu intelektualiniu potencialu. Žmonių kokybės gerinimas formuoja sėkmingos visos visuomenės raidos intelektualinį pagrindą. Žmonijos ateities perspektyvas daugiausia lemia investicijos į gyventojų kokybę ir žinias, kadangi žinojimo pažanga yra svarbus gerovės ir pajamų šaltinis.
Nors įgyjamų sugebėjimų prieaugis gali būti begalinis, žmogus negali parduoti savo išsilavinimo, lygiai kaip negali savo sukaupto išsilavinimo padovanoti kuriam nors asmeniui. Tai jo paties žmogiškojo kapitalo sankaupa, skirta jo asmeniniam naudojimui ir turėjimui tol, kol jis gyvena.
Naujos žinios bei gebėjimai didina ne tik žmogiškąjį, bet ir materialųjį kapitalą. Tačiau, materialusis kapitalas, vis dar užimantis mūsų mąstyme svarbiausią vietą, yra kitoks. Materialusis kapitalas dažnai pakeičia gyvąjį darbą (įvairios technologinės naujovės, įrengimai, orgtechnika ir kt.), tačiau tam reikia ir kvalifikuotų specialistų, be kurių būtų neįmanomas darbas. Iš čia matome, kad žmogiškasis kapitalas daro įtaką darbo produktyvumui bei darbo rezultatams. Taigi žmogiškųjų išteklių reikšmė svarbi ieškant geresnių darbo galimybių, geresnių gyvenimo sąlygų.
Žmogiškojo kapitalo reikšmė yra ypač svarbi ir viešojo administravimo sektoriuje, nes administratorių darbas tiesiogiai yra susijęs su eilinių žmonių gerove, jų poreikių tenkinimu.
Kaip žinia, visas įstaigas ir organizacijas sudaro individai. Todėl kiekvienas įstaigos narys – ir vadovas, ir eilinis darbuotojas – nuolat susiduria su kitais individais, jų grupėmis bei įstaigomis ar organizacijomis. Be to, kiekvienas individas turi atlikti tam tikras jam organizacijos ar įstaigos pavestas funkcijas, susidurdamas su įvairiais vidiniais ir išoriniais organizacijai veiksniais – technologijomis, ekonomine aplinka, šeima, žmogiškuoju kapitalu ir t.t. Kiekvienas individas turi skirtingus poreikius, charakterio bruožus ir todėl kiekvienas turi būti skirtingai motyvuojamas tam, kad darbas būtų atliekamas kuo efektyviau.
Taigi, viešojo administravimo įstaigų darbuotojai yra pagrindinis jos turtas, galintis užtikrinti veiklos efektyvumą bei sėkmingą įstaigos gyvavimą. Ir drąsiai galima teigti, kad žmogiškosios vertybės yra ir visada bus laikomos esminėmis.
Kursinio darbo tikslas – išanalizuoti žmogiškojo kapitalo reikšmę viešajame administravime. Pagrįsti, kaip žmogiškieji ištekliai įtakoja viešojo administravimo tarnautojų darbą ir kokią įtaką daro viešojo administravimo plėtrai.
Uždaviniai - atskleisti viešojo administravimo efektyvumą lemiančius veiksnius, pateikti gerinimo galimybes, vystymosi tendencijas ir perspektyvas.
Tyrimo objektas - viešųjų institucijų darbuotojai bei jų gebėjimai.
Metodai ir duomenų rinkimo būdai – analitiniai, statistiniai, literatūros analizės.
Praktinis naudingumas – išanalizuota viešojo administravimo efektyvumo priklausomybė nuo žmogiškojo kapitalo, pagrįstas investavimas į žmones, jų žinias. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-27
DalykasPersonalo vadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba >  Personalo vadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis33 puslapiai 
Literatūros šaltiniai12
Dydis48.42 KB
AutoriusLINA
Viso autoriaus darbų25 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zmogiskieji istekliai viesajame administravime [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą