Žmogiškųjų išteklių vadybos specifika. Šiuolaikinė žmogiškųjų išteklių valdymo filosofija ir politika. Žmogiškųjų išteklių vadybos sistemos. Organizacijų kūrimosi esmė, tikslų formulavimas. Organizacinės elgsenos makrokategorijos. Išorinių veiksnių poveikis ŽIV. Vidinės aplinkos formavimo komponentai. Pasitikėjimas. Dialogas. Santykiai su bendradarbiais ir vadovu. Mokymasis. Darbo pozicijos aiškumas. Organizacijos įvaizdis. Organizacijos kultūros elementai. Lyderystės fenomenologija. Lygių įdarbinimo galimybių lyginamoji analizė. Gynyba prieš kaltinimus diskriminavimu. Bausmės už įdarbinimo galimybių lygių teisių pažeidimus. Įvairovės valdymas. Darbo jėgos įvairovės plėtojimas. Lygių įdarbinimo sąlygų galimybės ir įtvirtinantys veiksmai. Įtvirtinančių veiksmų programos etapai. Įtvirtinantys veiksmai: dvi pagrindinės strategijos. Įvairovės valdymas. Darbo analizės turinys. Darbo analizės rinkimo metodai. Darbo aprašymų kūrimas. Darbo specifikacijos kūrimas. Verbavimo ir atrankos procesas. Darbo jėgos poreikio planavimas ir prognozavimas. Darbuotojų skaičiaus planavimo būtinumas. Darbuotojų poreikio apskaičiavimo metodologija. Kandidatų verbavimas. Darbuotojų testavimo ir atrankos principai. Interviu su potencialiais darbuotojais metodika. Rekomendacijos, kaip vesti interviu. Kiti atrankos metodai. Darbo sutarčių sudarymo variantai. Darbuotojų orientavimas. Ugdymo procesų planavimas. Mokymo poreikio analizė. Penki mokymo ir tobulinimo proceso etapai. Ugdymo metodai. Mokymas darbo vietoje. Praktinės stažuotės. Audiovizualiniai metodai. Imitacinis mokymas. Kompiuterizuotas mokymas. Mokymas naudojant kompaktinius diskus (CD-ROM) ir internetą. Specialios paskirties mokymas. Santrauka. Ugdymo pastangų ir rezultatų vertinimas. Darbuotojų pažinimo ir motyvavimo poreikių išaiškinimo metodologija. Motyvacijos teorijų retrospektyva. Ankstyvieji motyvacijos požiūriai. Šiuolaikinės motyvacijos teorijos. Poreikių teorijos. Procesinės motyvacijos teorijos. Darbuotojų vertinimo esmė ir paskirtis. Darbuotojų vertinimo efektyvumo paieškos. Dažniausiai pasitaikančios vertinimo klaidos. Teisiniai darbuotojų vertinimo klausimai. Vertinimas pagal visuotinio kokybės valdymo principus. Karjeros valdymas. Paaukštinimas ir perkėlimas. Pensija. Darbo užmokesčio dydį lemiantys veiksniai. Darbo apmokėjimo lygio nustatymo principai. I etapas: atlyginimų apžvalga. II etapas: kiekvieno darbo vertės nustatymas; darbo įvertinimas. III etapas: sugrupuokite panašius darbus į darbo apmokėjimo kategorijas. IV etapas: įkainojama kiekviena darbo apmokėjimo kategorija. V etapas: apmokėjimo lygių diapazonų nustatymas. Šiuolaikinės darbo apmokėjimo tendencijos. Darbuotojų skatinimo planavimas, skatinimo efektyvumo rodikliai. Lūkesčių teorijos taikymas. Profsąjungų judėjimas. Kolektyvinės sutarties (KS) sudarymo procesas. Darbo santykiai kolektyvinės sutarties kontekste. Atleidimo iš darbo vadybiniai variantai. Darbo sutarties pasibaigimas šalių susitarimu. Darbo sutarties pasibaigimas darbuotojo iniciatyva. Darbo sutarties nutraukimas darbdavio iniciatyva. Atleidimas iš darbo valstybės tarnyboje.