Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Personalo vadyba>Įmonės darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo poveikis įmonės veiklai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Įmonės darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo poveikis įmonės veiklai

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950
Aprašymas

Įvadas. Darbuotojų mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas teoriniu aspektu. Darbuotojų mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo samprata ir reikšmė. Darbuotojų orientavimas. Darbuotojų mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo procesai. Vadovų ir darbuotojų mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo metodai. Mokymo ir tobulinimo pastangų vertinimas. Kvalifikacijos tobulinimo svarba įmonės veiklai. Personalo karjeros vieta kvalifikacijos tobulinimo sistemoje. Įmonės darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo tyrimas. Įmonės charakteristika. Darbuotojų mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos bendrovėje tyrimo duomenų analizė ir atlikto tyrimo metodikos teorinis pagrindimas. Išvados ir siūlymai. Santrauka anglų kalba. Priedai (3). Darbas iliustruotas grafikais.

Ištrauka

"Darbo sėkmė priklauso nuo teisingo darbuotojo profesinės veiklos įvertinimo. Pagrindiniai vertinimo tikslai yra šie: padidinti veiklos efektyvumą, išsiaiškinti darbuotojų sugebėjimą atlikti darbą, skatinti darbuotojo saviauklą, didinti profesionalumo augimą". [18, p.14]
Darbuotojų profesinis augimas ir kvalifikacijos tobulinimas šiandieninėje rinkodaroje užima svarbią vietą. Šiuolaikinė veikla kelia aukštus reikalavimus darbuotojams bei darbuotojų ir kvalifikacijos tobulinimo sistemai.
Manoma, kad informacijos apimtis padvigubėja kas penkeri metai. Todėl bazinis išsilavinimas leidžia išlaikyti reikiamą pasirengimo lygį neilgai. Praėjus tam tikram laikotarpiui, kiekvienas darbuotojas turi tobulinti savo kvalifikaciją ne tik todėl, kad profesinis išsilavinimas ir kvalifikacija yra kiekvieno žmogaus asmeninė charakteristika, bet ir tampa jo socialinės gerovės garantija, sąlygoja jo konkurentigumą darbo rinkoje. Taip pat būtinumą mokyti darbuotojus, tobulinti jų kvalifikaciją sąlygoja pačių įmonių interesai ir poreikiai.
Įmonės personalas ir administracija yra suinteresuoti geresniais darbo rezultatais ir darbo užmokesčiu. Kvalifikacijos tobulinimu galima suvienodinti tik dabar ir seniau parengtų specialistų bazines žinias.
"Personalo mokymo ir kvalifikacijos kėlimo svarbą lemia kelios priežastys: [9, p.160]
1. nuolat keičiasi darbo pobūdis;
2. įvairių ekonomikos ir technikos šakų sandaros poslinkiai sąlygoja darbuotojų poreikio mažėjimą gamyboje, ir jo didėjimą aptarnavimo, informatikos srityse;
3. mokslo ir technikos pažanga sukuria iš esmės naujų profesijų specialistų poreikį;
4. darbuotojo profesinis pasirengimas ne visai tenkina įmonės reikalavimus;
5. susidaręs požiūris, kad nuolatinis personalo kvalifikacijos kėlimas yra kiekvienos įmonės, kiekvieno asmens sėkmingas veiklos laidas".
Dažniausiai įmonių vadovai į darbą nori priimti išsilavinusius, su darbo patirtimi
jaunus darbuotojus, tačiau ne visi jie vėliau investuoja į juos, į žmogiškųjų išteklių valdymą arba tai daro neatsižvelgiant, neišanalizavus darbuotojų poreikius, karjeros planavimą ir realizavimą.
Tyrėjų grupei atlikus sociologinį tyrimą, paaiškėjo, kad "arti ketvirtadalio suaugusiųjų Lietuvos gyventojų nori ir dalyvauja mokymuose, tobulindami savo profesinę kvalifikaciją ir atitinkamai penktadalis tai daro savišvietos dalyje. Panašiai tiek pat gyventojų nesimoko, bet nori mokytis. Darbe turi sąlygas, leidžiančias tobulinti profesinę kvalifikaciją ir / ar dalyvauti savišvietos kursuose trečdalis respondentų. Pusė tiriamojo kontingento teigė, kad tokių sąlygų neturi arbo jos yra tik dalinės." [14, p.67-68] "Tarp absoliučios daugumos apklaustų darbdavių vyrauja teigiama nuostata darbuotojų švietimo atžvilgiu ir jo svarbos įmonei pripažinimas. Didžiausiu laipsniu

darbdaviai pripažįsta administracijos personalo švietimo poreikį; antroje vietoje – vadovaujančių darbuotojų; trečioje – specialistų. Darbuotojų švietimą darbdaviai daugiausiai sieja su kvalifikacijos kėlimu ir siekia visų pirmą tokių tikslų kaip gerinti darbuotojų profesines kompetencijas, darbo našumą ir kokybę, darbo organizavimą". [14, p.70]
Apibendrinant galima teigti, kad ir darbuotojai ir vadovai supranta mokymosi ir kvalifikacijos tobulinimo reikšmę šiuolaikiniame dinamiškame pasaulyje. Tačiau, nors darbdaviai ir pripažįsta darbuotojų švietimo svarbą įmonės veiklos rezultatų gerinimui, tačiau darbuotojų atsakymai rodo, kad jų norai ir siekiai šioje srityje nėra pilnai patenkinami.
N įmonė - tai senai įsikūrusi bei besiplečianti organizacija, kurioje dirba didelis darbuotojų skaičius. Įmonė įdeda nemažai lėšų į darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą (kursai, stažuotės, mokymai, seminarai ir pan.), ir tai turėtų pagerinti įmonės veiklos rezultatus, tačiau jau keli metai įmonės pelnas didėja nepakankamais tempais. Tikėtina, kad tai atsitinka dėl to, kad ne visada derinami įmonės ir darbuotojų poreikiai, darbuotojams nesudaromos karjeros galimybės.
Baigiamojo darbo tikslas išanalizuoti N įmonės darbuotojų mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemą, atskleisti jos svarbą įmonės veiklos sėkmei, bei numatyti priemones, leisiančias padidinti darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo poveikį įmonės veiklos rezultatams.


Baigiamojo darbo uždaviniai:
1. Apibūdinti teorinę medžiagą nagrinėjama, darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo poveikis įmonės veiklai, tema.
2. Įvertinti esamus N įmonės darbuotojus, naudojantis personalo duomenų baze.
3. Atlikti įmonės vadovų ir darbuotojų anketinę apklausą ir įvertinti jos rezultatus.
4. Remiantis teorine medžiaga ir gautais tyrimo rezultatais pateikti išvadas ir siūlymus.
Tyrimo metodai: personalo duomenų bazės ir anketinės apklausos rezultatų analizė.
Apie personalą, jo svarbą, funkcijas ir darbo tobulinimą rašo daug autorių. Savo darbą rašiau
naudodama lietuvių ir užsienio autorių mokslinę literatūrą, taip pat informacija rasta Internete.
Baigiamasis darbas susideda iš įvado, analitinės ir tiriamosios dalių bei išvadų ir siūlymų. Įvade trumpai apibūdinama baigiamojo darbo esmė, išdėstyti darbo tikslas, uždaviniai ir tyrimo metodai. Į analitinę darbo dalį įėjo darbuotojų mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo samprata ir reikšmė, parodomi kvalifikacijos tobulinimo svarba įmonės veiklai ir personalo karjeros vieta kvalifikacijos tobulinimo sistemoje. Tiriamojoje dalyje nagrinėjama N įmonės darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo sistema. Analizuojant ir apibendrinant duomenis padarytos išvados ir pateikti siūlymai, kurie padidins darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo poveikį įmonės veiklos rezultatams. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-25
DalykasPersonalo vadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba >  Personalo vadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis48 puslapiai 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis215.75 KB
Autoriusgeras dėdė
Viso autoriaus darbų90 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Imones darbuotoju kvalifikacijos tobulinimo poveikis imones [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą